Temat szkolenia

Zamówienia publiczne w praktyce z uwzględnieniem najnowszych zmian. Elektronizacja, specustawa COVID-19 (3 dni)
  2020-08-05
   Zakopane

Miejsce i termin szkolenia

Zakopane, ul. Jagiellońska 29,   Hotel Aquarion ****

Przyjazd i zakwaterowanie: 4.08.2020 r.
Termin szkolenia : 5-7.08.2020 r.

https://www.hotelaquarion.pl/galeria

 

Adresaci szkolenia

Szkolenie dla zamawiających: kierowników jednostek, pracowników wydziałów zamówień publicznych i audytu oraz wszystkich zainteresowanych tematyką zamówień publicznych   w szczególności wykonawców przedstawicieli firm startujących w przetargach.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy z zakresu Prawa zamówień publicznych z uwzględnieniem najnowszych zmian i interpretacji, w tym przedstawienie najistotniejszych zagadnień z jakimi spotykają się zamawiający i wykonawcy w trakcie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i ich oceny w wynikach kontroli zamówień publicznych i orzecznictwie.

Szkolenie uwzględnia m.in.:

- tzw. specustawę dotyczącą COVID-19, 

- najnowsze orzecznictwo KIO oraz opinie UZP dotyczące elektronizacji zamówień,

- najważniejsze zmiany wprowadzane nową ustawą Prawo zamówień publicznych, która wejdzie w życie 1 stycznia 2021 r.

Uwaga! 19 czerwca Sejm uchwalił tzw. tarczę antykryzysową 4.0 wprowadzającą również istotne zmiany do systemu zamówień publicznych dotyczące:

  • ogłaszania zamówień,
  • umów o prowadzenie i o zarządzanie PPK,
  • zmian umowy w związku z wystąpieniem COVID-19,
  • potrącania kar umownych w trakcie epidemii,
  • wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
  • płatności częściowych i zaliczek.

Metoda

Wykład w oparciu o prezentację multimedialną, która uwzględnia m.in. opinie Urzędu Zamówień Publicznych, interpretacje z wyników kontroli Prezesa UZP, Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnych Izb Obrachunkowych, interpretacje z orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej, sądów okręgowych i Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych. Podczas szkolenia wykładowca przeprowadzi warsztaty, w trakcie których uczestnicy podzieleni na grupy będą oceniać konkretne przypadki z praktyki udzielania zamówień publicznych. Przedmiotem szkolenia będzie również ocena prawna i propozycje rozwiązań problemów związanych z tematyką szkolenia poruszanych przez uczestników. Możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji.

Wykładowca

Prawnik, ekspert z zakresu prawa zamówień publicznych, jeden z najlepiej ocenianych wykładowców. Prowadzi szkolenia z dziedziny zamówień publicznych regularnie od 2000 r. do chwili obecnej. Od 2011 r. przeprowadził szkolenia w wymiarze ponad 5300 godzin.

Wybrane szkolenia z zakresu zamówień publicznych prowadzone cyklicznie w ostatnich latach przez wykładowcę:

  • ABC zamówień publicznych – szkolenie dla początkujących (2 dni),
  • Zamówienia publiczne – szkolenie dla zaawansowanych (2 dni),
  • Zamówienia publiczne o wartości do 30 000 euro,
  • Zamówienia publiczne finansowane z funduszy unijnych,
  • Kontrola zamówień publicznych,
  • Kurs – specjalista ds. zamówień publicznych (3 dni),
  • Jak wygrywać przetargi - szkolenie dla wykonawców.

Wybrane instytucje i firmy, dla których przeprowadził szkolenia wewnętrzne to m.in.:

  • Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Kultury, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Transportu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Urzędy Marszałkowskie Województw: Łódzkiego, Mazowieckiego, Śląskiego, Wielkopolskiego, Podlaskiego, Dolnośląskiego,
  • SHARP Electronics (Europe) GMBH, Johnson & Johnson Poland, Iveco Poland, Raiffeisen Bank Polska, Xerox Polska, TVP, Strabag, DB Schenker Rail Polska.

Autor licznych publikacji dotyczących tematyki zamówień publicznych:

  • Komentarz do ustawy Prawo zamówień publicznych wydany przez C.H. BECK (I wydanie - 2005, II wydanie - 2007, III wydanie - 2009),
  • współautor książki „Zamówienia publiczne Poradnik przedsiębiorcy", wydanej w 2001r. przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Wydawnictwo PUBLICUS,
  • Artykuły: „Rzeczpospolita", „Gazeta Prawna", „Rachunkowość Budżetowa", „Zamówienia Publiczne Doradca", „Monitor Prawniczy".

Program szkolenia

1. Elektronizacja zamówień publicznych, specustawa COVID-19, w tym:

  • orzecznictwo KIO oraz opinie UZP dotyczące elektronizacji zamówień poruszające istotne zagadnienia takie jak:
    • skutki złożenia skanu oferty,
    • prawidłowość e-podpisu,
    • nieprawidłowe działanie platformy elektronicznej,
    • wadium w postaci niepieniężnej.
  • specustawa dotycząca COVID-19 - szczególne reguły udzielania zamówień dotyczących epidemii, w tym nowe wyłączenie stosowania ustawy, szczególne regulacje dotyczące dokonywania zmian w umowie.

2.Kontrowersje dotyczące opisu przedmiotu zamówienia:

  • opis wskazujący na konkretny produkt, w tym przykłady z branży informatycznej, medycznej, motoryzacyjnej,
  • opis poprzez wskazanie znaków towarowych, definiowanie równoważności ofert przez zamawiającego - jakie konsekwencje może mieć wadliwa definicja ofert równoważnych,
  • wymaganie zatrudnienia na umowę o pracę w zamówieniach na usługi i roboty budowlane,
  • podział zamówienia na części – uzasadnienie niedopuszczenia składania ofert częściowych.

3.Dzielenie zamówienia na odrębne zamówienia w opiniach UZP i wynikach kontroli:

  • plan postępowań o zamówienia publiczne,
  • praktyczne skutki wytycznych UZP dotyczących odróżniania części zamówienia od odrębnego zamówienia, wartość zamówienia finansowanego z różnych źródeł,
  • czy zastosowanie art. 6a może prowadzić do wyłączenia części zamówienia spod rządów ustawy,
  • problem z prawidłowym oszacowaniem wartości robót dotyczących jednego przedsięwzięcia budowlanego ale odrębnych obiektów budowlanych,
  • problem zamówienia nieplanowanego - czy jest odrębnym zamówieniem czy częścią większego zamówienia,
  • jak ustalić wartość zamówienia w przypadku unieważnienia postępowania dla niektórych części zamówienia,
  • czy kody CPV mają znaczenie dla ustalenia wartości zamówienia.

4. Problemy związane z formułowaniem kryteriów oceny ofert:

  • niedookreślony sposób oceny ofert,
  • dyskryminujące kryteria (faworyzujące konkretny produkt),
  • związanie kryterium z przedmiotem zamówienia.

5. Warunki podmiotowe:

  • proporcjonalność warunku do przedmiotu zamówienia,
  • warunek niejednoznaczny - czy można interpretować go przy pomocy opisu przedmiotu zamówienia,
  • warunek utrudniający uczciwą konkurencję, w tym warunek odnoszący się do źródła finansowania wcześniejszego zamówienia, warunek ograniczający możliwość wykazania doświadczenia u określonych zamawiających,
  • warunki stawiane konsorcjum,
  • wykluczenie wykonawcy i procedura samooczyszczenia.

6. Dokumenty wymagane od wykonawców:

  • żądanie dokumentów od wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, w tym problem aktualności dokumentów,
  • formułowanie katalogu dokumentów niezgodnie z treścią rozporządzenia,
  • żądanie od wykonawców dokumentów, które nie są niezbędne do prowadzenia postępowania, w szczególności w sytuacji braku sprecyzowania warunku udziału w postępowaniu,
  • nadmierne żądania w odniesieniu do konsorcjum.

7. Ogłoszenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia:

  • braki w treści ogłoszenia,
  • niezgodność ogłoszeń,
  • zmiana ogłoszenia.

8. Przesłanki wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę:

  • negocjacje bez ogłoszenia ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia,
  • zamówienie z wolnej ręki udzielane monopoliście, w tym określenie obszaru monopolu wykonawcy, zamówienie z wolnej ręki na zmiany w dokumentacji projektowej, środki dowodowe dla wykazania monopolu, pojęcie rozsądnego rozwiązania alternatywnego,
  • zamówienie z wolnej ręki udzielane ze względu na wyjątkową sytuację, w tym ze względu na możliwość utraty dotacji, brak konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia,
  • zamówienie z wolnej ręki ze względu na unieważnione postępowanie - problem istotnej zmiany warunków zamówienia,
  • zamówienia in-house w świetle opinii UZP i orzecznictwa,
  • przykłady zamówień dla których UZP negatywnie zaopiniował możliwość stosowania trybu zapytania o cenę.

9. Potencjał innego podmiotu w orzecznictwie:

  • w jakim zakresie wykonawca nie może się posłużyć potencjałem innych podmiotów,
  • czy zamawiający ma prawo żądać dokumentów od osób fizycznych współpracujących z wykonawcą?
  • zobowiązanie warunkowe innego podmiotu,
  • powołanie się kilku wykonawców na potencjał jednego podmiotu,
  • treść zobowiązania innego podmiotu,
  • procedura zmiany innego podmiotu w trakcie postępowania w świetle wyroków TSUE I KIO.

10. Uzupełnianie dokumentów:

  • katalog dokumentów podlegających uzupełnieniu,
  • uzupełnienie dokumentów a zmiana treści oferty, w tym problem dopuszczalności uzupełniania próbek produktów,
  • uzupełnienie JEDZ,
  • aktualność uzupełnionych dokumentów,
  • ile razy wzywa się wykonawcę do uzupełnienia dokumentów,
  • treść wezwania do uzupełnienia i termin na uzupełnienie dokumentów,
  • wymagana forma uzupełnianych dokumentów,
  • uzupełnienie dokumentów przez wykonawcę bez wezwania zamawiającego,
  • zatrzymanie wadium za nieuzupełnienie dokumentów.

11. Wnoszenie i zwrot wadium:

  • termin wnoszenia wadium w pieniądzu,
  • wadium wniesione przez podmiot trzeci,
  • typowe wady gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych,
  • gwarancja składana przez konsorcjum – kontrowersje w najnowszym orzecznictwie.

12. Kontrowersje w orzecznictwie dotyczące terminu związania ofertą:

  • upływ terminu związania ofertą przed wyborem oferty,
  • odwołanie wniesione przez wykonawcę niezwiązanego ofertą,
  • czy termin związania ofertą oblicza się według reguł Kc?

 13. Przykłady dotyczące odrzucenia oferty:

  • niezgodność z ustawą, w tym brak oświadczenia o obowiązku podatkowym w zakresie VAT,
  • niezgodność treści oferty z treścią siwz, w tym brak wyceny pozycji w kosztorysie ofertowym, oświadczenie o podwykonawcach,
  • rażąco niska cena,
  • wykonawca niezaproszony do składania ofert,
  • błąd w obliczeniu ceny - konsekwencje orzeczenia Sądu Najwyższego dotyczącego stawek VAT w orzecznictwie KIO,
  • brak zgody na poprawienie omyłki w ofercie, w tym jak interpretować milczenie wykonawcy zawiadomionego o poprawce.

 14. Inne przykłady naruszenia przepisów:

  • udostępnienie siwz na stronie internetowej a ogłoszenie w Dz.U.UE,
  • zmiana siwz a termin składania ofert,
  • poprawianie omyłek w ofertach,
  • zmiana umowy.

15. Odwołania do Prezesa KIO w tzw. procedurze krajowej:

  • problem dopuszczalności odwołania poniżej progów unijnych dla usług społecznych,
  • odwołanie na wybór najkorzystniejszej oferty dla zamówień poniżej progów unijnych.

16. Najważniejsze zmiany wprowadzane nową ustawą Prawo zamówień publicznych, w tym:

  • tzw. „zamówienia bagatelne”,
  • polityka zakupowa państwa,
  • zmiany w planowaniu zamówień,
  • obowiązek opracowania analizy potrzeb i wymagań dla zamówień powyżej progów unijnych,
  • zmiany w regułach wykluczania wykonawców z postępowania,
  • odformalizowanie procedur oraz rozszerzenie możliwości składania odwołań dla zamówień o wartości poniżej progów unijnych,
  • zmiany dotyczące usług społecznych,
  • wykaz klauzul, których nie można zawrzeć w umowie, nowe klauzule waloryzacyjne,
  • utworzenie jednego sądu do rozpatrywania skarg na orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej.

Harmonogram szkolenia

4 sierpnia  2020 r. – wtorek

  • 17.00 - 19.00  zakwaterowanie
  • 19.00  kolacja

5 sierpnia 2020 r. – środa

  • 09.00 - 10.30  zajęcia
  • 10.30 - 10.40  przerwa na kawę
  • 10.40 - 13.00  zajęcia
  • 13.00 - 14.00  obiad
  • 14.00 - 15.30  zajęcia
  • 19.00  kolacja

6 sierpnia 2020 r. – czwartek

  • 09.00 - 10.30  zajęcia
  • 10.30 - 10.40  przerwa na kawę
  • 10.40 - 13.00  zajęcia
  • 13.00 - 14.00  obiad
  • 14.00 - 15.30  zajęcia
  • 19.00  kolacja

7 sierpnia 2020 r. – piątek

  • 09.00 - 10.30  zajęcia
  • 10.30 - 10.40  przerwa na kawę
  • 10.40 - 13.00  zajęcia
  • 13.00 - 14.00  obiad

Cena szkolenia

1650 zł - cena standardowa (bez noclegu) wliczony koszt obiadów oraz przerw kawowych

Uwaga! 
2590 zł - cena standardowa, obejmująca noclegi i pełne wyżywienie

cena szkolenia obejmuje:

  • 3 noclegi w pokoju 2-osobowym, pokój 1 osobowy za dopłatą 400 zł, 
  • pełne wyżywienie (śniadania, obiady, kolacje, przerwy kawowe),
  • udział w szkoleniu,
  • komplet materiałów szkoleniowych (materiały autorskie + materiały w formie elektronicznej, notatnik, długopis firmowy),
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia,
  • konsultacje poszkoleniowe (emailowe)

Powyższe ceny są cenami netto. Szkolenia finansowane przynajmniej w 70 %
ze środków publicznych są zwolnione z VAT
, w pozostałych przypadkach do kwoty netto doliczamy VAT 23 %.

Każde szkolenie możemy przygotować w  formie szkolenia wewnętrznego dedykowanego tylko państwa instytucji, gdzie termin, miejsce  i program szkolenia jest  dostosowany do państwa potrzeb.

Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia.

Oferta specjalna:

Proponujemy RABAT 5% w przypadku zgłoszenia minimum 4 osób na szkolenie.
Uwaga! Promocje nie łączą się.

Zgłoszenie na szkolenie

(Umowa na realizację szkolenia)

Zgłaszam udział w szkoleniu: Zamówienia publiczne w praktyce z uwzględnieniem najnowszych zmian. Elektronizacja, specustawa COVID-19 (3 dni)

Termin i miejsce szkolenia:     2020-08-05    Zakopane


Zgłaszający



Osoba kontaktowa



Osoby zgłoszone na szkolenie

Liczba osób zgłoszonych
Koszt na osobę (PLN)
Koszt do zapłaty (PLN)

Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszenia na szkolenie. Zapłaty należy dokonać w przypadku sektora publicznego po  szkoleniu  w ciągu 14 dni od wystawienia faktury, a w przypadku sektora prywatnego przed szkoleniem na podstawie faktury proforma na konto ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna w Credit Agricole Bank Polska S.A. 581940 1076 3025 5111 0000 0000.

Zgłoszenie to jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie. Rezygnacja powinna być dokonana w formie pisemnej najpóźniej 10 dni roboczych przed szkoleniem. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z wniesienia opłaty.

Oświadczamy, że jesteśmy płatnikiem VAT NIP: ................................. i upoważniamy ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna do wystawienia faktury VAT bez naszego podpisu.

Organizator szkolenia zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia lub odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych oraz odstąpienia od umowy, nie ponosząc odpowiedzialności.

Oświadczamy, że akceptujemy Regulamin oraz warunki umowy jako umocowani do jej zawarcia.

Informujemy, że:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna z siedzibą w Warszawie przy ul. Szachowej 1, zwany dalej Administratorem; Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, e-mail: szkolenia@acc.net.pl
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji usługi szkoleniowej bądź innym celu, na który wyraziła Pani/Pan zgodę,
  3. podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest umowa o realizację usługi szkoleniowej,
  4. podanie danych jest niezbędne do zawarcia umowy, w przypadku niepodania danych niemożliwe jest zawarcie umowy,
  5. posiada Pani/Pan prawo do:
    • żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    • wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,
    • przenoszenia danych,
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego,
    • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
  7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez ACC Training & Consulting Group Płużańska Marzena Anna najpóźniej do momentu cofnięcia zgody przez Panią/Pana

 

+
=

Jesteś zainteresowany szkoleniem ? Masz pytanie ?

Skontaktuj się z nami.

Przejdź do kontaktu
Strona używa plików cookie Akceptuję Nie pokazuj wiadomości    więcej informacji